Vård- och omsorgsrådgivare
Hos vård- och omsorgsrådgivaren får du information om våra verksamheter.
Hon hjälper dig att komma i kontakt med rätt person.
Hos henne kan du också lämna synpunkter eller klagomål på oss. Du har rätt att vara anonym.
Kontakt
Åsa Samnegård, 0156-520 44
Omsorg om äldre
Har du svårt att klara din vardag?
Kontakta en biståndshandläggare.
Tillsammans samtalar ni om det stöd som finns.
Exempel på den hjälp du kan få är trygghetslarm, hemtjänst, matleverans m m.
Kontakt:
Sofia Carlström, 0156-521 80
Madeleine Engstrand, 0156-520 81
Marie Lindquist-Hull, 0156-523 12
Omsorg för dig med funktionshinder
Är du under 65 år och har ett fysiskt eller psykiskt funktionshinder?
Kontakta en biståndshandläggare.
Tillsammans talar ni om vilka former av hjälp och stöd som finns.
Exempel på den hjälp du kan få är personlig assistent, boendestöd eller daglig sysselsättning.
Kontakt:
Marita Anderzon, 0156-523 13
Marie Lindquist-Hull, 0156-523 12
Hemsjukvård
Behöver du sjukvård?
Kontakta din vårdcentral dagtid i första hand.
Om livshotande sjukdom eller skada. Ring 112
Rådgivning på telefon 1177 eller www.1177.se
Hemsjukvård kallas hälso- och sjukvård som ges i hemmet. Till den som inte kan ta sig till vårdcentral.
Kontakt:
Lena Gernandt, 0156-521 77