Felanmälan

Synpunkter och förslag på förbättring

Om du vill framföra synpunkter, frågor eller förslag på förbättring till oss på Trosa kommun ska du fylla i e-tjänsten på trosa.se/synpunkter.

Felanmälan av gator, gatubelysning, skadegörelse och klotter

  • Vanlig felanmälan görs via trosa.se/felanmalan. Det går också bra att ladda mer appen ”Felanmälan Trosa kommun” via AppStore eller Google Play. Observera att ärenden med synpunktskaraktär inte hanteras i vår felanmälan.
  • Vid akuta ärenden (uppenbar fara för tredje man), kontakta Trosa kommuns växel 0156-520 00.
  • Vid akuta ärenden (uppenbar fara för tredje man) utöver kontorstid, kontakta Trobos jourtelefon 070-335 33 55. Numret går att nå dygnet runt.

Jag har gjort en felanmälan, men felet är fortfarande inte åtgärdat

Det tar upp mot fem arbetsdagar innan vi behandlar och svarar på ditt ärende. Har du lämnat korrekta kontaktuppgifter så återkopplar vi när problemet är åtgärdat. Om det är ett fel som behöver utredas eller inspekterad på plats kan det ta lite längre tid innan det är i sin ordning igen.

Felanmälan/journummer för vatten och avlopp

Vid driftstörning i vatten- och avloppsnätet ska Trotab kontaktas. Trotabs växel, 0156-350 650. Numret går att nå dygnet runt.

Felanmälan återvinningsstation

Förpacknings- och tidningsinsamlingen (FTI AB) ansvarar för alla återvinningsstationer i hela Sverige. Kontakta FTI AB om ett fel uppstår vid en återvinningsstation. Gör en felanmälan via FTI AB.

Felanmälan mötes- och samlingslokaler samt idrotts- och fritidsanläggningar

Kontakta Trobo om du vill felanmäla någon av våra lokaler eller anläggningar. Maila din felanmälan till felanmalan@trobo.se. Vid akuta ärenden ring Trobos jourtelefon 070-335 33 55. Numret går att nå dygnet runt.

Brådskande? Ring 112