E-faktura från Trosa kommun

Du som är kund hos Trosa kommun kan välja att betala dina räkningar med e-faktura. Du slipper skriva in långa OCR-nummer, alla uppgifter är redan ifyllda, och du bidrar till en miljövänlig hantering.

Så fungerar e-fakturan

E-faktura innebär att vi skickar fakturan elektroniskt till din Internetbank. E-fakturan innehåller samma uppgifter som dina tidigare fakturor, och den kommer med samma tidsintervall. Du kan då välja att godkänna betalningen direkt eller titta på fakturaspecifikationen innan du godkänner fakturan.

Anmäl att du vill ha e-faktura

Du anmäler att du vill ha e-faktura hos din Internetbank. Bra att veta är att för att det ska fungera med e-faktura måste teknisk kundtjänst ha ditt personnummer registrerat. Kontakta teknisk kundtjänst om du är osäker, se kontaktuppgifter nedan.

En anmälan per kundnummer

Det är viktigt att den som är ansluten till Internetbanken är densamma som fakturamottagaren hos Trosa kommun.

Får du flera fakturor från Trosa kommun, till exempel barnomsorg och va/renhållning, har du flera olika kundnummer. Du måste då anmäla alla de olika kundnumren för att få samtliga fakturor som e-faktura. När du gör din ansökan genom Internetbanken skall du leta upp Trosa kommun som betalningsmottagare. För övriga fakturor i Trosa kommun hittar du anmälningssidan på din Internetbank.

Säkerhet

Det är bara du som kan se e-fakturan via din Internetbank.

Teknisk kundtjänst

Tekniska enheten