Hoppa till huvudinnehåll
Sök

Felanmälan och felsökning Trofi

Har du problem med din anslutning till internet, tv eller någon annan tjänst kontaktar du alltid din tjänsteleverantör för felanmälan. De hjälper dig att komma tillrätta med problemet och kontaktar vid behov oss på Trofi för vidare gemensam felsökning. Kontaktuppgifter hittar du på din beställningsbekräftelse, faktura eller tjänsteportalen.

Driftstörning

Driftstörning hos din bredbandsleverantör hittar du enklast direkt hos din tjänsteleverantör. Gäller det en driftstörning hos din fiberleverantör så lägger vi ut det inom 10 minuter från inträffat avbrott på Facebook.Öppnas i nytt fönster

Felsökning

Läs felsökningsguide för bredband på bredbandsval.seÖppnas i nytt fönster

Vid elavbrott

Om dina tjänster inte fungerar efter ett elavbrott så kan du behöva starta om din utrustning, det gör du enklast genom att:

  1. Dra ur strömkabeln ur tjänstefördelare, TV-box och telefonidosa.
  2. Vänta 10 sekunder.
  3. Sätt därefter i strömkabeln igen.

Om felet kvarstår efter att utrustningen startats om, felanmäler du tjänsten direkt till berörd tjänsteleverantör.Öppnas i nytt fönster

Om din fiberkabel skadats

Felanmälan vid konstaterat fiberbrott görs till Trosa fibernät, Trofi

Trosa fibernät AB - Trofi