Klagomål och synpunkter på vården

Du kan lämna synpunkter eller klaga om du har varit med om något inom vården som du inte är nöjd med. Det kan du göra både som patient och närstående. Dina synpunkter kan bidra till att vården blir bättre och säkrare.

Verksamhetschef

Om du har synpunkter eller klagomål på omvårdnaden eller hälso- och sjukvården (även rehabilitering) vid ett särskilt boende, i hemtjänst och hemsjukvård eller vid en dagverksamhet ska du vända dig till verksamhetens chef för att få veta hur du ska gå vidare. Om du inte vet hur du når verksamhetens chef kan Trosa kommuns kontakcenter hjälpa dig.

Kontakta Trosa kommuns kontaktcenter

Lämna synpunkter och klagomål via e-tjänst

Du kan även skicka in dina synpunkter och klagomål via etjanst.trosa.se/synpunkterÖppnas i nytt fönster där du kan välja om du vill vara anonym eller om du vill ange dina kontaktuppgifter för en snabb återkoppling. Du hittar även en pdf i anslutning till e-tjänsten om du föredrar att skriva ut och skicka brevledes.

Patientnämnden

Om du har synpunkter och klagomål på hälso- och sjukvården eller tandvården inom både kommun och region kan du vända dig till patientnämnden. Klicka här för att läsa mer om patientnämnden och hur du gör.Öppnas i nytt fönster