Hoppa till huvudinnehåll
Sök

Synpunkter och felanmälan

Synpunkter och förslag på förbättring

Om du vill framföra synpunkter, frågor eller förslag på förbättring till oss på Trosa kommun ska du fylla i e-tjänsten på trosa.se/synpunkterÖppnas i nytt fönster.

Felanmälan av gator, gatubelysning, skadegörelse och klotter

Jag har gjort en felanmälan, men felet är fortfarande inte åtgärdat

Det tar upp mot fem arbetsdagar innan vi behandlar och svarar på ditt ärende. Har du lämnat korrekta kontaktuppgifter så återkopplar vi när problemet är åtgärdat. Om det är ett fel som behöver utredas eller inspekteras på plats kan det ta lite längre tid innan det är i sin ordning igen.

Felanmälan och jour för vatten och avlopp

Vid driftstörning i det kommunala vatten- och avloppsnätet ska Trotab kontaktas. Deras nummer går att nå dygnet runt, tel 0156-350 650. Läs mer om hur du går tillväga om du har problem med ditt kommunala vatten och avlopp.

Felanmälan återvinningsstation

Trosa kommun ansvarar för återvinningsstationerna i kommunen och de driftas av vår entreprenör Telge Återvinning. Kontakta Telge Återvinning på 08-550 222 33 eller atervinning@telge.se om det är skräpigt eller behövs extra tömning.

Felanmälan mötes- och samlingslokaler samt idrotts- och fritidsanläggningar

Kontakta Trobo om du vill felanmäla någon av våra lokaler eller anläggningar. Maila din felanmälan till felanmalan@trobo.seVid akuta ärenden ring Trobos jourtelefon 070-335 33 55. Numret går att nå dygnet runt.

Brådskande? Ring 112