Världens ände – närmare än du tror

2010 startade Trosa kommun upp Trosabussen, en direktbuss från Trosa, via Vagnhärad till Liljeholmen. Vi har stadigt ökat antalet tågavgångar från Vagnhärad till Stockholm och E4 går genom kommunen för den som väljer bilen.

E4:an, tåget och Skavsta ger oss de bästa tänkbara kommunikationsförutsättningarna. Vi försöker utnyttja dem maximalt.

Trosabussen direkt till Liljeholmen, allt fler tågavgångar och resande i hela Mälardalen på en biljett genom Movingo. Biljetter köper du exempelvis på ICA Trossen.

Första spadtaget har tagits för den kommande Ostlänken med stationsläge i Vagnhärad. Ostlänken är en höghastighetsbana från Linköping upp till Stockholm med resecentrum i Vagnhärad. Det regionala tåget som kommer att trafikera banan och stanna i Vagnhärad, tar 30 minuter till Stockholm och 30 minuter till Norrköping.

Pendlarparkeringar hittar du vid Trosaporten i Trosa och vid Vagnhärads station.

Trosa kommun är en del av Stockholmsregionen. Arbetsmarknad, kommunikationer och besöksnäringen är en del av de många fördelar som närheten medför. Men när dagen är slut och en efterlängtad helg träder in, då är vi hemma i Trosa.

Läs mer om kommunikationer till och från Trosa kommun